Bazı teistler iylik problemini kötülük problemine karşı öne sürüyorlar ve haklılar.Bu konuyu biraz açalım .Örneğin bazı hayvanlar ve insanlar etçil dolayısıyla başka hayvanları öldürüp besleniyorlar. Kimi bu durumu merhamete aykırı görüp isyan ediyor. Metaryalistlerin en büyük dayanak noktası bu Allah varsa-haşa- neden bu hayvanlar birbirlerine zülum ediyor diyorlar. Demek kendilerini isyana götüren bu düşünceye fazlaca merhametli oldukları için kaplıyorlar. Bu merhamet duygusu onlara nerden gelmiş acaba ilah yerine koydukları maddede ya da enerjide bu merhamet yok bu açıkça görülüyor. Demek ki merhametli bir ilah var ki bu merhamet duygusunu içlerine koymuş. Bu merhamet metaryalistler için iyilik problemidir. Müslümanlar için ise Allah'ın Rahman sıfatının tecellisidir. Aynı zamanda etçilik Allah'ın mumit(öldüren) rezzak(rızık veren) bu rızıkların yaratılması için de Halik(yaratan) ve bu rızıklarlar canlılardan türediği için Hayy(hayat veren)sıfatlarının tecellisinin görülmesini sağlar. Metayalistlerin ilahlaştırdıkları maddede bu özellikler yoktur. Ayırıca Allah isterse beslenmeden gelecek enerjiyi bize canlı yiyeyerek değilde bize zararsız nükleer fisyon füzyon yoluya cansız elementlerden yaptırabilirdi . o zaman da ortalık canlı cesedlerinden geçilmezdi. Canlının canlıyı yemesi cesedlerin temizlenmesi açısından Allah'ın Kuddus(maddi manevi temizleyen) isminin tecellisini gösterir.
Diğer kötülüklere gelelim örnğin ahlak kötülüklerine hırsızlık cinayet tecavüz vs. buna isyan eden içindeki ahlak adalet ve merhamet duygusundan isyan ediyor. İlah yerine koydukları madde de atomlarda adalet ahlak merhamet yok. Demek ki adaleti ve merhameti olan bir ilah tarafından bu duygular onların kalblerine konmuş. Bu ahlak kötükleri acıyan ve acınanda Allah'ın Adil , Rahman Hak Darr Hafıd(aşağıya indiren, alçaltan, değerini azaltan) esmalarının tecellisini ortaya çıkarıyor.
Aynı zamanda yaptığı kötülükten pişman olan zalimin tevbe etmesi Allah'ın Afuv(afeden) ve Tevvab (tövbeleri kabul) esmayı hüsnalarının tecellisini gösteriyor.
Gelelim hastalık deprem sel gibi doğal kötlüklere . Hastalık hasta için çaresizliğini bilme ve acizliğini anlamadır.
Bu durum insanda dua etme isteğini körükler ve Allah'ın mucip (duaları kabul eden) isminin tecellisine sebep olur.
Hastalık aynı zamanda muhtaçlığımzı ortaya koyması açısından Allah'ın hiç bir şeye muhtaç olmadığını anlatan Samed esmasnı görmemizi sağlar.
Seller ve depremler olmasaydı yeryüzü şekilleri hiç değişmeyecekti o zamanda Allah'ın mussavvir(tasvir eden) mumit(öldüren)ismi ve bunlara acıyan insanlar için de rahman ismi tecelli etmiyecekti.
Peki zalim ve zalimi gözlemleyenler açısından durum böyle o halde küçük çocuk ve masum hayvan açsından durumu irdeliyelim.
Öncelikle buna kehf suresinde geçen Hızır'ın küçük çocuğu öldürmesi ve Hz.Musa'nın buna itiraz etmesi örneğini vermek isterim.
Hızır Hz Musa'ya bu çocuğunun büyüğüdüğünde kafir olacağını ve mümin olan ann babasını küfre sokacağını bundan korktukları için çocuğu öldürdüklerini söylmiştir. Öldürme kötülük gibi görünsede bundan iki iylik doğmuştur. Anne babanın mümin kalması sağlanmış ölen çocuğunda büyüyüp kafir olması önlenmiştir. Küfür ise en büyük zülumdür.
Çünkü küfür Allah tanımadığı için türlü kötülüğü mübah görür. Mesala evrime inanan bazı kafirler canlılığı bir dizi kimyasal reaksiyon olarak görür onlara göre kimyasal reaksiyonların amacı iyilik kötülük değildir sadece soyu devam ettirmedir. Amaç bu olunca öldürme de tecavüz de normal karşılanmalıdır oluyor. Ama insandaki maddede olmayan vicdan ve ahlak bunu kabul etmiyor yani yaratılışın fıtri delili bunu kabul etmiyor.
Zulme uğrayan masum ahirette bunun karşılığını kıssas ve cennet olarak alacak .İnsansa cennet olarak hayvansa kıssas olarak alacak.
Yani dünyamızdaki azcık kötülük maddede olmayan duygu irade ilim kudret gibi sıfatların ortayı çıkıp Allah'n esmayı hüsnasının tecellisinin mümkün olması için var. Dünyada hakim olan iyiliktir kötülükler azdır. Arabistan gibi şeriatın uygulandığı ülkelerde hırsızlık cinayet tecavüz gibi kötülükler diğer ülkelere oranla en az düzeydedir.
eğer en kötü saydığmız şey ölüm olmasaydı yer yüzü canlılarla dolacaktı adım atacak yer kalmayacaktı Allah sınırlı sayıda canlı yaratıp bunları ölmsüz kılıp canlı kalmaları için cansız şeylerden enerjilerini verseydi. Canlılık sadece enerji alışverişi olurdu.O zamanda Allah'ın isimlerinin tecellilerini görmezdik Allahı yeterince tanımayazdık.
Dünya Allah'ı tanıma yeridir bu dünyada Allah'ı tanımayan ahirette de tanımıyacak ama Allah'ın var olduğunu görecek ve cehennemde Allahın Kahhar sıfatının tecelisinin işlediğini anlayacaktır. Kötülükler Allahın kahhar sıfatının tecellisi iledir. Allah'a edebimizden kötlüğü şeytan ve nefse atfediriz. Çünkü kötülüğü yaratan Allah'ın kötlüğün işlenmsine rızası yoktur ama şeytan ve nefisin kötlüğün işlenmesine rızası vardır. Her kötlük işleyen özgür iradesi ile rızası ile işler. Ayrıca Allahı görsemde haşa inmayacığını söylyen kafirler var bu demek oluyor ki görmek inanmayı kuvvetlendirmiyor olabiliyor. Bu durumda Allahın sıfatlarını ve isimlerinin tecellilerini görmek ön plana çıkıyor.
Ahirette tecelli edecek Allah'ın bir esması var o da Rahim yani kendisine inanlara sonsuz merhamet eden koruyup kollayan manasıda. Kafirler bu tecelliden mahrum kalacak. O halde bu dünyada yaşayan kafirler tövbe edin müslüman olun.
Çünkü ahirette tövbe yoktur. Pişmanlığı ve bir daha yapmamayı ifade eden tövbe maddede yoktur. O halde tövbe Allah'ın içimize koyduğu bir duygudur ve Allah'ın rızasına götürür.
Allah bizi yani ümmti Muhammedi kötülükten cehennemden ve rızasına uygun olmayan işlerden korusun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder