Sözlerin en doğrusu Kuran-ı Kerim’dir ve İnsanların en
doğru sözlüsü ise Hz.Muhammed (s.a.v.) dir (ammena ve saddakna).
Bu yüzden gerçeklerin doğruların ortaya çıkması için
Kuran-ı Kerimin mealini de Kuran-ı Kerime göre yapılması gerektiğine
inanıyorum.
Kadın dövme konusunda izinmiş gibi gösterilen darabe
kelimesini kurandan araştrdık.
İslam en çok eleştiri getirilen eş dövmeye izin meali
sayılan darabe kelimesinin geçtiği 4.Nisa Süresi 34. Ayete Diyanet veya diğer meallerde mealen şöyle
geçiyor .” Erkekler, kadınların koruyup
kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah insanların kimini kiminden üstün kılmıştır.
Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini
sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah'ın (kendilerini)
koruması sayesinde onlar da "gayb"ı korurlar. (Evlilik
yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt
verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur
kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse artık onların
aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah çok yücedir, çok büyüktür.”
Burada dövün kelimesinin altını çizdim. Gerçekten dövün diye tercüme edebilirmiyiz diye diye Kuradan http://kuran.diyanet.gov.tr
adresindeki arama bölümünden yaralanarak araştırma yaptım. Darabe (ضَرَبُ , واضرب)
kelimesi Kuran-ı kerimde tam 24 ayette kullanılmış. Yani Nisa süresi 34.ayetten
başka 23 ayette daha kullanılmıştır. Sadece Nisa süresinde dövmek manasında
kullanılmıştır. 4 farklı mealden elde
edilen sonuca göre 44 adet mana bulunmuştur. Ve bunların sadece birinde vurmak
manası vardır. Bu manalar aşağıda verilmiştir.
[Adım atmak,
Benzetmek,Damga vurmak, Darbe indirmek, Dolaşmak(gezmek),Emsal anlatmak,Örnek
vermek,Fırlatmak,Kapatmak,Uyutmak,İsnat Etmek,Kapatmak, Uyutmak, Karşı çıkmak,
Kıyas etmek, Temsil yapmak, Layık görmek, Mesel olarak , Ortaya çıkmak, Mesele
darb etmek, Mesele fırlatmak, Mesele yapmak, Mesele yapmak, Misal getirmek,
Misal göstermek, Misal olarak anlatmak, Misal olarak ermek,
Misal
olarak zikretmek, Misal vermek, Misale yer vermek, Örnek Getirmek, Örnek
Göstermek, Oturmak, Perde Koymak, Uykuya daldırmak(ilişkiyi dondurmak
dondurmak), Seyahat etmek, Tartışmak, Temsil getirmek , Temsil yapmak, Vurmak
Yakıştırmada
bulunmak, Yolculuk etmek, Zillet altında kalmak, Zillet damgası vurmak, Zillet
kaplamak.]
Nisa 34. Ayetten başka sadece 1 ayette darabe kelimesi
vurmak manasında kullanılmıştır. O da enfal süresi 12. Ayettedir. Bu ayetteki
“vurmak” kelimesi meleklere emir olduğu için baskı yapmak manasında olduğunu
söyleyen hocalarımız vardır. Kuran
ve Ders sitesinde bu konu açıklanmıştır.
Şimdi en önemli sorun şudur: niçin Kehf süresinde
kullanıldığı manada kullanılmıyor. Kehf süresindeki manayı kullanmak çok anlamlı
geliyor . Çünkü kehf süresinde gençler zamanın ahlak bozukluğundan mağaraya
çekilip uyumuşlardı bir nevi toplumla ilişkilerini dondurmuşlardı . Eğer Nisa
34. Ayette bu mana kullarılrsa onarlı dövün yerine onlarla ilişkinizi uyutun ya
da dondurun manası verilir ki bu ilişkinin doğru yolu bulması dövmekten daha
iyi bir çözüm olacağı açıktır. Çalışma ile ilgili dosya indirilebilir. Tıklayınız.
İslam insanın insana şiddet uygulamasını men ediyor . Bu
açıdan bakıldığında kadına
vurulmasını hiç istemez. Sonuçta
peygamber efendimiz hiçbir hanımını dövmemiştir. Eğer dövme olayı olsaydı Hz. Aişe'ye iftira atıldığında Hz. Aişe'yi döverdi. Halbuki Hz. Aişe ile ilişkisin dondurmuştur. O sırala Hz. Aişe babasının evinde kalıyordu. Peygamber efendimiz hergün gelerek hatırını soruyordu. Bu yüzden Kehf suresindeki gibi darabe kelimesini dondurmak uyutmak manasında kullanmak daha doğru.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder